Aktualności

Szanowni Państwo,

informujemy, iż w dniu 14 listopada 2022 r. rozpocznie się nabór Wniosków o przyznanie finansowego wsparcia pomostowego dla uczestników V naboru do projektu Opolskie dotacje z PO WERem, który potrwa do 18 listopada 2022 r.

Decyduje data wpływu dokumentów do biura projektu. Dokumenty, które wpłyną przed lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Jednocześnie przypominamy, że warunkiem koniecznym do złożenia Wniosku jest podpisanie Umowy o udzielenie wsparcia finansowego (dotacji). Tym samym Uczestnicy, którzy nie podpiszą ww. Umowy nie będą mieli możliwości złożenia Wniosku w terminie ogłoszonym dla Uczestników V naboru.

Poniżej przedstawiamy wykaz dokumentów, które należy złożyć:

  1. Wniosek o przyznanie finansowego wsparcia pomostowego - załącznik nr 17 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego;
  2. oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie - załącznik nr 5 i 5a do Regulaminu;
  3. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - załącznik nr 7 do Regulaminu;
  4. w przypadku osób z niepełnosprawnościami biorących udział w projekcie dodatkowo obligatoryjne jest złożenie oświadczenia o nie korzystaniu równolegle z dwóch różnych źródeł na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego, związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe (załącznik nr 18 do niniejszego Regulaminu).

Powyższe dokumenty powinny być wypełnione czytelnie (komputerowo bądź drukowanymi literami) w języku polskim. Przed złożeniem, Wniosek wraz z załącznikami należy czytelnie własnoręcznie podpisać z aktualną datą w miejscach do tego przeznaczonych, parafować na każdej stronie i spiąć trwale w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację.

Dokumenty można składać:

  • drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres biura projektu: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Rejtana 5, 45-331 Opole,
  • elektronicznie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.*,
  • osobiście w godzinach od 8.00 do 14.00 w biurze projektu, gdzie została wystawiona urna na dokumenty.

*Dokumenty przesłane w formie elektronicznej (w postaci skanu) muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Konieczne jest dostarczenie oryginałów dokumentów w wersji papierowej do biura projektu w terminie do 3 dni roboczych od daty wpływu ich w formie elektronicznej.

Szanowni Państwo,

informujemy, że w dniu 31 października 2022 r. rozpocznie się nabór Biznesplanów dla uczestników VI naboru do projektu Opolskie dotacje z PO WERem, który będzie trwał do 7 listopada 2022 r.

Poniżej przedstawiamy wykaz dokumentów, które należy złożyć:

  1. Biznesplan - załącznik nr 1 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego,
  2. oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie - załącznik nr 5 do Regulaminu lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - załącznik nr 6 do Regulaminu,
  3. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - załącznik nr 7 do Regulaminu;
  4. zbiór oświadczeń - załącznik nr 8 do Regulaminu;
  5. kopię zaświadczenia potwierdzającego ukończenie szkolenia;
  6. inne dokumenty, które są istotne z punktu widzenia ocenianego biznesplanu, np. umowy przedwstępne, umowy o współpracy, kserokopie uprawnień.

Powyższe dokumenty powinny być wypełnione czytelnie (komputerowo bądź drukowanymi literami) w języku polskim. Przed złożeniem biznesplanu wraz z załącznikami należy czytelnie własnoręcznie podpisać się w miejscach do tego przeznaczonych i trwale spiąć w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację. Dokumenty wymienione w punktach 5 i 6 należy opatrzyć klauzulą „za zgodność z oryginałem” oraz podpisać wraz z datą.

Dokumenty można składać:

  • drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres biura projektu: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Rejtana 5, 45-331 Opole,
  • elektronicznie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.*,
  • osobiście w godzinach od 8.00 do 14.00 w Biurze projektu, gdzie zostanie wystawiona urna na dokumenty.

*Dokumenty przesłane w formie elektronicznej (w postaci skanu) muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Konieczne jest dostarczenie oryginałów dokumentów w wersji papierowej do Biura projektu w terminie do 3 dni roboczych od daty wpływu ich w formie elektronicznej.

Decyduje data wpływu dokumentów do urzędu. Dokumenty, które wpłyną przed lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane. Jednocześnie przypominamy, iż zarejestrowania działalności gospodarczej można dokonać po otrzymaniu ostatecznej informacji o przyznaniu dotacji.

Szanowni Państwo,

podpisywanie Umów o udzielenie wsparcia finansowego będzie odbywało się w biurze projektu przy ul. Rejtana 5 w Opolu, w obecności małżonki/a Uczestnika projektu (w przypadku wspólnoty majątkowej) oraz poręczycieli, przy wniesieniu zabezpieczenia w formie weksla in blanco. Natomiast w przypadku wniesienia zabezpieczenia Umowy w formie hipoteki lub gwarancji bankowej, w celu podpisania wspomnianej Umowy stawia się w biurze projektu tylko Uczestnik projektu. 

Z każdym Uczestnikiem zostanie uzgodniony termin (dzień i godzina) podpisania Umowy. W przypadku braku możliwości stawienia się w biurze w wyznaczonym terminie Uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie/z wyprzedzeniem poinformować o tym pracownika biura i jednocześnie ustalić kolejny termin.

Szanowni Państwo,

Podpisywanie Umów na otrzymanie finansowego wsparcia pomostowego będzie odbywało się w biurze projektu przy ul. Rejtana 5 w Opolu, w obecności małżonki/a Uczestnika Projektu (w przypadku wspólnoty majątkowej) oraz poręczycieli, przy wniesieniu zabezpieczenia w formie weksla in blanco. Natomiast w przypadku wniesienia zabezpieczenia Umowy w formie hipoteki lub gwarancji bankowej, w celu podpisania Umowy w biurze projektu stawia się tylko Uczestnik projektu. 

Z każdym Uczestnikiem zostanie uzgodniony termin (dzień i godzina) podpisania Umowy.
W przypadku braku możliwości stawienia się w biurze w wyznaczonym terminie Uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie/z wyprzedzeniem poinformować o tym pracownika biura i jednocześnie ustalić kolejny termin. Zgłaszanie zmian jest obligatoryjne.

Zgodnie z §6 ust. 11 Regulaminu przyznawania środków finansowych(…), w celu należytego zabezpieczenia wykonania Umowy o udzielenie finansowego wsparcia pomostowego, Uczestnik projektu zobowiązany będzie do złożenia stosownego zabezpieczenia, a także właściwych dla wybranego zabezpieczenia Załączników do ww. Regulaminu, wymaganych od:

  • poręczycieli: załącznik nr 11 i/lub 13 i/lub 14 oraz 15 oraz 10 lub 23.
  • Uczestnika projektu: Załącznik nr 10 lub 22 lub odpis aktu notarialnego albo sądowego orzeczenia znoszącego małżeńską wspólność majątkową.

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, iż termin naboru Wniosków o przyznanie finansowego wsparcia pomostowego dla uczestników IV naboru do projektu Opolskie dotacje z PO WERem zostaje przedłużony do 20 września 2022 r.

Decyduje data wpływu dokumentów do biura projektu. Dokumenty, które wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Jednocześnie przypominamy, że warunkiem koniecznym do złożenia Wniosku jest podpisanie Umowy o udzielenie wsparcia finansowego (dotacji). Tym samym Uczestnicy, którzy nie podpiszą ww. Umowy nie będą mieli możliwości złożenia Wniosku w terminie ogłoszonym dla Uczestników IV naboru.

Poniżej przedstawiamy wykaz dokumentów, które należy złożyć:

  1. Wniosek o przyznanie finansowego wsparcia pomostowego - załącznik nr 17 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego;
  2. oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie - załącznik nr 5 do Regulaminu;
  3. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - załącznik nr 7 do Regulaminu;
  4. w przypadku osób z niepełnosprawnościami biorących udział w projekcie dodatkowo obligatoryjne jest złożenie oświadczenia o nie korzystaniu równolegle z dwóch różnych źródeł na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego, związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe (załącznik nr 18 do niniejszego Regulaminu).

Powyższe dokumenty powinny być wypełnione czytelnie (komputerowo bądź drukowanymi literami) w języku polskim. Przed złożeniem, Wniosek wraz z załącznikami należy czytelnie własnoręcznie podpisać z aktualną datą w miejscach do tego przeznaczonych, parafować na każdej stronie i spiąć trwale w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację.

Dokumenty można składać:

  • drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres biura projektu: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Rejtana 5, 45-331 Opole,
  • elektronicznie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.*,
  • osobiście w godzinach od 8.00 do 14.00 w biurze projektu, gdzie została wystawiona urna na dokumenty.

*Dokumenty przesłane w formie elektronicznej (w postaci skanu) muszą być przesłane w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w innym e-mailu. Konieczne jest dostarczenie oryginałów dokumentów w wersji papierowej do biura projektu w terminie do 3 dni roboczych od daty wpływu ich w formie elektronicznej.